Binnen WZC De Vaeren dragen we open communicatie hoog in het vaandel. Tijdens onze bewonersraad luisteren we naar onze bewoners hun noden en wensen. We gaan hier dan ook effectief mee aan de slag. Een mooi voorbeeld hiervan is ons vernieuwd concept van het ‘rijdend winkeltje’. Het assortiment werd aangepast en uitgebreid op vraag van de bewoners. Op basis van de vraag gaat een vrijwilligster nu twee wekelijks langs op elke kamer. Twee vliegen in één klap, want de bewoners kiezen met veel smaak en genieten eveneens van een extra babbeltje.
“Het is zo fijn dat ik mijn bezoek een tasje koffie kan aanbieden nu ik mijn eigen Senseo mag gebruiken. Zelf geniet ik van een kopje wanneer ik wil. Het is niet standaard mogelijk omwille van de veiligheid, maar ik was blij dat dit bespreekbaar was met de directie. “
“Op de bewonersraad hebben we ook gevraagd om het aanbod van het rijdend winkeltje uit te breiden. Twee weken later was het rijdend winkeltje helemaal aangepast naar onze vraag. Nu kan ik zelfs praline en chocolaatjes kopen om mijn bezoek iets lekkers te geven. Ook voor mezelf koop ik af en toe iets. Het is fijn om te kunnen kiezen. Ik ben blij dat er zoveel mogelijk is verteld een van onze bewoners.”